In veel situaties is het beter om de kweker de stickers op de pot of het fust te laten plakken. Producten hoeven hierdoor niet meer uit het fust gehaald te worden wat beschadigingen helpt voorkomen. FloraXchange heeft ervoor gekozen dat een koper of eindklant zelf de sticker kan ontwerpen bij het plaatsen van zijn transactie. De stickers worden vervolgens uitgegenereerd in de juiste hoeveelheid.
Om een kweker te laten stickeren kan FloraXchange ingezet worden. Hier wordt in een notendop beschreven hoe het stickeren via FloraXchange verloopt.
n.b. FloraXchange ondersteunt, naast deze oplossing, ook het stickerbericht aan zowel de kwekers- als koperszijde.
De koper plaatst een bestelling op FloraXchange (dit kan online of via bijvoorbeeld de VMP).
Vanuit het winkelmandje kan de koper de transactie verrijken met een gewenst labelformat. Dit format bepaalt de lay-out en de variabele teksten die op het etiket moeten verschijnen.
Het is ook mogelijk om een vast fomat in te stellen. Deze wordt dan toegepast op iedere transactie die een koper plaatst. Als er achter de transactie dan een geel uitroepteken wordt getoond, dan is er iets niet goed met de sticker. Als er bijv. verplichte velden ingevuld moeten worden of de afmetingen van de pot- en de traysticker sluiten niet op elkaar aan dan is het nog niet mogelijk om de bestelling te plaatsen.
De koper kan het etiket vervolgens uitbreiden met eigen teksten en vervolgens een preview van het etiket opvragen.
De kweker krijgt bij de transactie te zien dat er een stickeropdracht bij de transactie zit.
Kwekers printen de stickers uit. Hierbij houdt FloraXchange rekening met de eigen instellingen van de kweker. Zo kan de kweker kiezen om te werken met een voorloopsticker en kan hij kiezen voor fust- en potstickers op een gecombineerde rol of juist los.
De kweker kan de stickers ook via het stickerbericht rechtstreeks in zijn eigen software opvragen.
De koper kan direct aan de transactie zien of de kweker de stickers reeds heeft afgedrukt.
Middels een overzicht kunnen zowel de kwekers als de kopers zien welke stickerkosten er zijn gemaakt. Dit overzicht gaat uit van afgedrukte stickers en de tarieven die de kweker heeft vastgelegd voor de specifieke koper.
Voordat er een stickeropdracht wordt geplaatst, moet er (eenmalig) een template in het systeem worden gezet. Het beheer van de templates wordt gedaan door de supportafdeling van FloraXchange.
Aan de basis van een template staat een papierformaat (dit is de breedte en hoogte van de sticker in combinatie met het papiertype en een eventuele bedrukking). Vervolgens kunnen er diverse variabelen en vaste velden op een template worden gedefinieerd.
De volgende variabelen kunnen worden ondersteund, maar dit kunnen er op aanvraag meer worden:
- Artikelcode
- Artikelnaam
- Barcode
- Eindprijs
Ook deze vrije velden zijn aanwezig:
- Promotietekst
- Verzorgingstekst
- Leverdatum
- Schapdatum
- Garantiedatum
Ook als de bestelling via VMP gaat, kan er nog steeds gebruik worden gemaakt van het stickeren. Kopers geven aan de supportafdeling door dat de VMP bestelling nog niet direct doorgezet moet worden, maar dat deze nog even in de winkelwagen bewaard moeten blijven. Nadat de bestellingen via VMP naar FloraXchange zijn verstuurd, kan de koper ze aanvullen met stickerdata. Hierna maakt de koper de bestelling definitief.
Let op: Dit betekent dat de bestellingen ook pas bij een kweker worden besteld nadat je zelf in FloraXchange op 'Bestellen' hebt gedrukt.
Jefry is een van de oprichters van FloraXchange. Hij is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de continue ontwikkeling van het platform. Zijn belangrijkste taak is om nieuwe ideeën en wensen om te zetten naar logische oplossingen.
Deze pagina is ma 30 januari om 12:29 voor het laatst gewijzigd